עיצוב גרפי לעסק – להביא את העסק למודעות


הכל מסכימים כי סוד ההצלחה של עסק, כל עסק שהוא, טמון באופן שבו מצליחים או שלא מצליחים להביא את העסק למודעות של הצרכן הפוטנציאלי לגבי השירות או המוצר שהעסק מוכר או משווק. עיצוב גרפי לעסק יכול לסייע מאד, ובמרבית המקרים הוא אכן עושה את העבודה.

הדבר הראשון שתעשה חברה שלקחה על עצמה לעצב את סמלי החברה והמוצרים שלה הוא לאסוף מידע על המוצרים תוך ניסיון ללמוד האם ניתן ליצור קן משותף של מוצרים  או קו מוביל שיהיה המשענת שעליה יישען הקונספט העיצובי. במקרים שניתן לעשות כך, עיצוב גרפי לעסק מנסה לעצב ולמתג את הקו המוביל. במקרה שיש יותר מקו אחד, ינסו המעצבים ליצור גורם מקשר אחד.

עיצוב גרפי לעסק – דגשים עיקריים למיתוג העסק
·         לוגו: ברוב המקרים הלוגו הוא הסמל המסחרי של חברה או עסק, בין אם הוא נותן שירות ובין אם הוא משווק מוצרים או סחורות למיניהן.
·         דמות ייצוגית: במקרים מסוימים מנסים המובילים את הנושא של עיצוב גרפי לעסק לעצב עבורו דמות מסוימת ש"תייצג" אותו בכל המקומות ששם יבוצע פרסום לעסק. חברה אמריקאית כלשהי למשל, ניסתה למכור תרד בקופסאות שימורים ועיצבה את פופאי, דמות מצוירת שליוותה דורות שלמים של ילדים משנות החמישים ועד שנות השבעים המאוחרות.
·         ניירות רשמיים וכרטיסי ביקור: גם הניירות הרשמיים של החברה הם אמצעי שיווק לא פחות מאשר כל דבר אחר. בין אם הנייר הרשמי או המכתב נשלח לגורם שיש לו עסקים עם החברה ובין אם הוא נשלח באמצעי שיווקי, העיצוב שלו עשוי להגדיל מאד את היעילות שלו.
ניירות רשמיים כוללים גם מסמכים המשווקים ברשת: ניוזלטר חייב לכלול את הלוגו של החברה ואת הסלוגן שלה, אם קיים כזה. כמו כן נכללים בהם כרטיסי ביקור שאותם מוסרים אנשי השיווק של החברה לכל מי שהם באים איתו במגע עסקי.

עיצוב גרפי לעסק כדאי לעשות רק אצל אנשי מקצוע מיומנים. מומחים אלה מסוגלים לתרגם את מהות העסק ולהפוך אותה למסר שיווקי יעיל שימצב אותה בתודעה הכללית ויגדיל, כמובן, את המכירות.

תגובות

רשומות פופולריות